Als
Sales Support Coördinator
ben je verantwoordelijk voor het optimaliseren van processen en het vertalen van projectvereisten op een gestructureerde wijze:
Je zorgt voor het omzetten van technische zaken naar meer hapbare taal.
Je houdt een oog op de voortgang van projecten en bent regelmatig in overleg met relevante partners.
Je zorgt samen met het verkoopteam voor de goedkeuring van prijsstrategieën en -voorstellen.
Je zorgt voor de initiatie van processen omtrent nieuwe projecten en deelt de informatie mee aan interne teams.
Je werkt samen met het IT-team om de producten beter te begrijpen en helpt bij het vertalen hiervan naar de marketing team.
Jouw profiel
Je bent analytisch ingesteld en aarzelt niet om door te vragen bij inconsistenties.
Je spreekt vloeiend Nederlands en kunt je redden in het Frans en Engels.
Je bent administratief sterk en kunt goed zelfstandig werken.
Je hebt enige ervaring opgedaan in sales.
Je blinkt uit in het opstellen van documentatie en hebt daarbij bij voorkeur al wat ervaring opgedaan
De vraag van de klant technisch en commercieel onderzoeken (termijn van fabricatie, beschikbaarheid van producten, kost, ...)
Klanten of leveranciers opvolgen
Oplossingen voorstellen in geval van problemen (levering, garantie, reglement, ...)
Bestellingen registreren
Voorwaarden controleren (leveringstermijnen, verpakkingswijze, ...)
De klant of de verkoper erover inlichten
Kostenramingen opstellen
Technische en commerciële gegevens overmaken aan klanten, verkopers, ... (planning, prijs, betaling, ...)
Telefonische oproepen ontvangen
Klanten informeren (opvolging van de bestelling, informatie, ...)